• 09-16 listopad 2019, CARLET, HISZPANIA

• W listopadzie 2019 odbyło się pierwsze spotkanie w Hiszpanii.

UCZESTNICY: 5-osobowa  delegacja uczniów z naszej szkoły

Port lotniczy  ALICANTE

• 10.11.2019- 15.11.2019

• 10.11.2019
      • Dotarliśmy  do Carlet – miasteczka położonego w Walencji. Tu przywitała nas piękna, słoneczna aura.

Pełni energii i entuzjazmu, mimo męczącej podróży, rozpoczęliśmy naszą pięciodniową przygodę z projektem ,,Eurohope”. Na miejscu czekały goszczące rodziny hiszpańskie, dyrekcja wraz z nauczycielami szkoły w Carlet. Był to  czas na zapoznanie z rodzinami i miasteczkiem. A od jutra – ciężka praca nad projektem.

• 11.11.2019
      • Poniedziałek spędziliśmy bardzo aktywnie. Zaczęliśmy zajęcia o godzinie 8:00. Zostaliśmy oprowadzeni po szkole i zapoznaliśmy osoby z Włoch, Francji, Danii i Hiszpanii.

Po wszystkich zajęciach poszliśmy na wspólny lunch. O godzinie 15:00 zaczęliśmy zwiedzać Carlet, miejsce gdzie znajduje się szkoła, zobaczyliśmy między innymi kościół, teatr, rynek, dworzec kolejowy i wiele innych równie ciekawych miejsc. Po dwóch godzinach spędzonych na zwiedzaniu, zostaliśmy odebrani przez naszych partnerów z Hiszpanii. Tak zakończył się pierwszy dzień aktywności z projekEurohope.- relacjonowała Ewa

• 12.11.2019
      • Podczas drugiego dnia pobytu w Hiszpanii mieliśmy okazje zwiedzić piękną i niezwykle malowniczą Walencję. Jest to trzecie pod względem wielkości miasto w Hiszpanii.

Naszą podróż zaczęliśmy o 8 rano i autobusem wyruszyliśmy do Walencji. Podczas zwiedzania zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc np. Katedra w Walencji czy Stare Miasto. W Targu miejskim mieliśmy okazje zasmakować regionalnych potraw i zakupić pamiątki. Następnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie nowoczesnej części Walencji, czyli miasta sztuki i nauki. Kompleks budynków i futurystycznych instalacji zaprojektowanych przez lokalnych architektów jest wykorzystywany jako kino, oceanarium, teatr, opera. Było to idealne miejscem do zrobienia cudownych zdjęć, które możemy zobaczyć poniżej. O 19 wróciliśmy do szkoły, gdzie czekali na nas nasi przyjaciele z Hiszpanii.- - relacjonowała Marta

• 13.11.2019
      • W środę ponownie udaliśmy się do hiszpańskiej szkoły, gdzie zostaliśmy podzieleni na grupy. Rozpoczęliśmy zajęcia, na których naszym zadaniem było przygotowanie ekologicznego, zrównoważonego miasta.

Mogliśmy użyć materiałów pochodzących z recyklingu. Na naszych makietach znalazły się między innymi turbiny wiatrowe, panele fotowoltaiczne, kolektory słoneczne i inne alternatywne źródła energii.

Oczywiście był też czas na odpoczynek :-)

Następnie udaliśmy się na wycieczkę do miejsca, w którym segregowane są lokalne, miejskie odpady. Mieliśmy szansę dowiedzieć się wielu interesujących faktów na temat recyklingu, ale także zwiększyć świadomość tego, jak wiele śmieci produkujemy. Po powrocie obejrzeliśmy prezentacje przygotowane przez naszych kolegów z Hiszpanii. Następnie udaliśmy się na wspólny lunch, a o godzinie 17 wróciliśmy do domów.

- relacjonowała Iza

• 14.11.2019
      • Czwartek rozpoczęliśmy zajęciami w klasach naszych kolegów i koleżanek. Każdy z nas mógł zobaczyć jak odbywają się standardowe lekcje w tej szkole. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem aktywności uczniów podczas zajęć i też sami próbowaliśmy swoich sił.

Następnie przeszliśmy do prezentowania naszych kultur, tradycji oraz różnic jakie nas dzielą pomiędzy krajami. Uczniowie zaprezentowali piosenki, gry oraz tańce. Pod koniec prezentacji wymieniliśmy się swoimi słodkościami, każde były zupełnie inne i pyszne!

Po krótkiej przerwie i napisaniu artykułu, udaliśmy się na wycieczkę do plantacji owoców Kaki oraz mandarynek gdzie wytłumaczono nam proces dojrzewania owoców oraz drogę jaką przebywają zanim dotrą do marketów. Po długim spacerze odwiedziliśmy fabrykę biotechnologiczną „IMECAL” gdzie opowiedziano nam o wykorzystaniu biotechnologii w życiu codziennym oraz o jej dużym znaczeniu w obecnym świecie. Tak zakończył się bardzo aktywny ale też i interesujący czwartek.

- relacjonowała Ola

• 15.11.2019
      • W piątek rozpoczęliśmy zajęcia o godzinie 8:00 od podziału na 5 międzynarodowych grup. Mieliśmy 5 tematów, które każdy z nas przygotował w domu: warunki mieszkaniowe, ekologiczna energia, sprawiedliwość społeczna, gospodarowanie odpadami oraz transport i mobilność.

Każdy opisał sytuację w swoim kraju, a następnie przedyskutowaliśmy możliwe rozwiązania problemów. Po zakończeniu dyskusji mieliśmy możliwość zostawiania naszych pozdrowień na kartce papieru, tak aby pamięć po naszej wizycie pozostała na jak najdłużej.

Kolejnym punktem była  wizyta w urzędzie miasta Carlet gdzie mieliśmy okazję poznać władze miasta. Otrzymaliśmy również drobne upominki, a także zrobiliśmy wspólne zdjęcia nauczycieli i uczniów z całego projektu.

Po powrocie do szkoły nauczyliśmy się jak przygotować tradycyjne, charakterystyczne danie słynne w regionie Walencji o nazwie "paella."  W międzyczasie pożegnaliśmy naszych nowych przyjaciół z Danii, ponieważ musieli oni opuścić Carlet wcześniej. Na koniec dnia przeżyliśmy niezapomniany wieczór ponieważ było to ostatnie spotkanie z większością uczestników programu. Tym samym zakończyliśmy nasz projekt. Jestem przekonany że udział w tym spotkaniu dał nam możliwość rozwoju naszych charakterów, poznania nowych ludzi i pokazał nam jak ważne jest dbanie o naszą planetę.